Reklamace rozbitého nebo nefunkčního zboží, se může stát pořádným oříškem. Určitě se vám už stalo, že jste si domů přivezli vytoužené zboží a ejhle. Zjistili jste, že je rozbité nebo nefunkční.
Co v takovém případě dělat?
Jestli pořizovací cena věci byla v řádu desítek korun, nejspíš si řeknete, že vám celé martýrium za to nestojí. Jiná situace nastane v případě, že finanční obnos vydaný za zakoupené zboží, se bude pohybovat ve vyšších částkách. Tady už je reklamace určitě namístě. V případě, že nefunkční věc máte doma již delší dobu, než se ji vydáte reklamovat, zjistěte si, jestli je stále ještě v záruční lhůtě. Popřemýšlejte také o tom, jestli jste závadu na zboží nezpůsobili sami špatnou manipulací nebo obsluhou. V takových případech, totiž kýžené reklamace rozhodně nedosáhnete.
V některých obchodech, vám s reklamací zboží nebudou dělat žádné potíže. Podrobné informace o reklamaci, by měl prodejce uvádět v reklamačním řádu, který má být volně přístupný k přečtení. Při kladně vyřízené reklamaci buď obdržíte zpět peníze, nebo zboží bude odesláno k opravě. Pokud reklamovaná závada nebude opravena ani na třetí pokus, budou vám vráceny peníze. Na vyřízení reklamace, má prodejce nejčastěji 30 dnů, pokud jeho reklamační řád neudává jiné údaje, se kterými jste srozuměni. Podrobné informace o reklamaci, si můžete přečíst v Občanském zákoníku. S reklamací, byste se měli obrátit přímo na prodejce, kde jste zboží zakoupili. Ten je také povinen s vámi problém řešit. Na reklamaci zboží, máme totiž nárok ze zákona. Určitě bude lepší, když se k reklamaci dostavíte s účtenkou. I v případě, že jste účtenku ztratili, nárok na opravu, výměnu nebo vrácení peněz tím neztrácíte. Je, ale důležité prodejci dokázat, že zboží jste zakoupili opravdu u něho. O reklamaci si nechte, vždy vystavit písemný záznam. Vaše reklamace proběhne hladce a vy předejte případným nedorozuměním a problémům.